Każda para pragnie, by ich wesele było jak z bajki. Tylko jak osiągnąć sukces? Jak zorganizować udane wesele? Na pewno dobrze zaplanowany harmonogram przygotowań ślubnych w tym pomoże!

Czym jest harmonogram przygotowań ślubnych?

Można śmiało stwierdzić, że harmonogram przygotowań ślubnych to odpowiedź na oczekiwania narzeczonych, którzy nie byli w stanie spamiętać wszystkich spraw związanych z organizacją swojego ślubu. Nie da się zaprzeczyć, że takich spraw do załatwienia bywa sporo.

W natłoku obowiązków łatwo czegoś zapomnieć i problem ten zauważyły osoby, które na co dzień zajmują się organizacją wesel. Dlatego proponują, by każdy stworzył harmonogram przygotowań ślubnych. O czym dokładnie mowa? Harmonogram przygotowań ślubnych to pewnego rodzaju kalendarz, w którym zaznaczamy wszystkie najważniejsze czynności, które trzeba załatwić przed ślubem.

Oczywiście powinny się w nim znaleźć się nie tylko informacje o formalnościach do załatwienia, ale również warto odnotować terminy związane z wizytą u kosmetyczki, przymiarki sukni ślubnej, czy nawet terminy nauk przedmałżeńskich.

Co zatem powinno znaleźć się w harmonogramie, by organizacja wesela przebiegła bezproblemowo?

Na pewno trzeba rozpisać zadania, jakie wiążą się z organizacją tego najważniejsza dnia, a więc będzie to wybranie daty ślubu, określenie ilości gości, czy budżetu weselnego. Nie sposób pominąć również innych zadań, w tym na przykład załatwienia formalności w kościele lub urzędzie stanu cywilnego, czy wyboru fotografa lub kamerzysty. Trudno wyobrazić sobie dobrą zabawę też bez zespołu weselnego lub DJ, a dekoracje bez kwiatów, więc w harmonogramie zadań nie może zabraknąć też wyboru florystki.

Sporządzenie listy zadań to jednak połowa sukcesu. Jeśli chcemy, by nasze wesele zostało dobrze zorganizowane, to warto także określić ramy czasowe, w jakich poszczególne sprawy należy załatwić. W tym przypadku możemy posługiwać się konkretnymi datami lub po prostu wpisać: na rok przed planowaną datą ślubu, na pół roku przed planowaną datą ślubu i tak dalej. Dzięki temu będziemy wiedzieli ile czasu mamy na poszczególne sprawy i nic nie umknie naszej uwadze.